. 8 КЛАС. ВАРІАНТИ 1,2,3,4,5,6... » Підсумкові контрольні роботи 2010-2011 н.р. » 8 КЛАС
Shostak.ucoz.ua
Воскресенье, 25.02.2018, 14:43
ГлавнаяРегистрацияВход Приветствую Вас Гость | RSS

Меню сайта

Категории раздела
Тести з української літератури та літ.диктанти [1]
Разное [54]

Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Главная » Статьи » Разное

8 КЛАС. ВАРІАНТИ 1,2,3,4,5,6... » Підсумкові контрольні роботи 2010-2011 н.р. » 8 КЛАС
Варіант 1
 
1. Який розділ науки про мову вивчає словосполучення і речення?
А морфологія;
Б лексикологія;
В синтаксис;
Г пунктуація.
 
2. Лише іменникові словосполучення наведено в рядку:
А рідна земля, зібравши гриби, читання вголос;
Б приходити додому, рання весна, вечірня зоря;
В спів пташок, щира усмішка, сонячні промені;
Г читати мовчки, побачити друга, цікавий журнал.
 
3. Визначте вид присудка в реченні: Слово — перше дзеркало духу (Ф. Петрарка).
А простий дієслівний;
Б складений іменний;
В складений дієслівний;
Г складний.
 
4. Визначте вид односкладного речення: Музика дощу (Олесь Гончар).
А називне;
Б безособове;
В неозначено-особове;
Г узагальнено-особове.
 
5. Неправильно розставлено розділові знаки перед словом як у реченні:
А І спалахнула полум'ям трава, і зарясніли, як веселка, квіти (Є. Гуцало).
Б Полювання, як ви потім побачите, потребує чимало часу (Остап Вишня).
В Посипався, як з решета, наглий краплистий дощ, а далі полив, як з відра (І. Нечуй-Левицький).
Г Рушники були червоні, як жар, горіли різним орнаментом, переливалися райдугами
(І. Цюпа).
 
6. Укажіть ускладнювальний елемент речення (замість крапок поставте пропущені літери). Пісня ширит..ся, росте, ро..ливається на вечірніх просторах Дніпра
(О. Довженко).
А звертання;
Б відокремлене означення, виражене дієприкметниковим зворотом;
В вставні слова;
Г однорідні присудки.
 
7. Виконайте синтаксичний розбір речення. Визначте частини мови.
З моря повіяло легеньким вітерцем (З газети).
 
8. Напишіть твір-роздум на тему: «Чи є можливим компроміс між добром і злом, правдою та брехнею?»
 
Перевір себе. 1)в; 2) в; 3)б; 4)а; 5)в; 6)г; шириться, розливається.
прийм.  Іменник          Дієслово      Прикметник          Іменник.
З        моря       повіяло       легеньким     вітерць.
   обставина             присудок          означення             додаток
 
Варіант 2
 
1.Укажіть вид односкладного речення, у якому головний член означає дію, що виконується невизначеною або умисне не названою особою.
А означено-особове;
Б безособове;
В неозначено-особове;
Г узагальнено-особове.
 
2. Лише дієслівні словосполучення вжито в рядку:
А середня школа, прийти вчасно, проголошення незалежності;
Б лірична мелодія, частина мови, корисна інформація;
В намалювати пейзаж, черпати наснагу, вислів Симоненка;
Г вивчати історію, розподіляти порівну, слугувати прикладом.
 
3. Узгодженими означеннями поширено речення (розділові знаки пропущено):
А Мистецтво слухати дається не кожному (І. Томан).
Б Шилом моря ніколи не нагрієш (Нар. тв.).
В Затоку обступили вогники кораблів (С. Скляренко).
Г Мої суцвіття биті холодами ви добру зав'язь все-таки дали (Л. Костенко).
 
4. Узагальнено-особовим є речення:
А Що посієш, те й пожнеш (Народне прислів'я).
Б У будівництві осель послуговувалися сосною, дубом, вільхою чи осикою
(В. Сухомлинський).
В Страждаю, мучусь, і живу, і гину, благословляю біль твоїх тенет (Л. Костенко).
Г Смеркало. Повіяло прохолодою (О. Довженко).
 
5. Вставне слово вказує на джерело інформації в реченні:
А Даруйте на слові, мені важко вас зрозуміти (Панас Мирний).
Б Кажуть, сніг на полі — хліб у коморі (Народне прислів'я).
В Безумовно, ти хоч не феномен, але спритний чоловік (О. Корнійчук).
Г Ніжність, наприклад, описати математично не можна (В. Собко)
 
6. Відредагуйте речення. Кінь з вершником, поблискуючи шаблею, рушив уперед.
 
7. Виконайте синтаксичний розбір речення. Визначте частини мови.
 
Кармелюк похилив голову, спершись ліктями на коліна (В. Кучер).
 
8. Напишіть твір-роздум за прислів'ям: «Батька й неньку поважати — кращу долю мати».
 
Перевір себе. 1)в; 2)г; 3)г; 4)а; 5)б; 6) Вершник, поблискуючи шабею, спрямував коня вперед.
       Іменник          Дієслово          Іменник          Дієприслівник      Іменник      приймен.          Іменник
Кармелюк   похилив   голову,   спершись   ліктями     на          коліна (В. Кучер).
     підмет           присудок        додаток               поширена обставина, виражена дієприслівниковим зворотом
(Розповідне, неокличне, просте, двоскладне, поширене, повне, ускладнене відокремленою обставиною, вираженою дієприслівниковим зворотом).
 
Варіант 3.
 
1. Складений іменний присудок має місце в реченні:
А Мене так ранили неуцтво і байдужість! (Л. Забашта).
Б Іду в життя розлоге, незахмарене... (Н. Гнатюк).
В В енциклопедіях можна знайти десятки імен, причетних до реалізації процесів телебачення (3 журналу).
Г Була весна весела, щедра, мила (Леся Українка).
 
2. Потребує редагування словосполучення в рядку:
А милувати око;
Б дякувати Миколу;
В суперечити істині;
Г навчатися мови.
 
3. Яка із зазначених ознак НЕ є характеристикою речення?
А має граматичну основу;
Б виражає повідомлення, питання, спонукання;
В має граматичну будову;
Г не виражає завершеної думки.
 
4. Безособовим є речення:
А Оголосили перерву (Олесь Гончар).
Б Село. Веселі хати (О. Довженко).
В Соломії сьогодні щастило (М. Коцюбинський).
Г Люблю пісні мойого краю (М. Рильський).
 
5. Вставне словосполучення має місце в реченні:
А Чи тільки терни на шляху знайду, чи стріну, може, де і квіт барвистий (Леся Українка).
Б Я, правда, ніколи не вважав оригінальність самоціллю (М. Рильський).
В Хоч, правду кажучи, юнак у душі не вважав спів за професію (І. Ле).
Г На жаль, у нас не прийнято писати культурних історій міста (В. Шевчук).
 
6. Узагальнювальне слово стоїть після однорідних членів у реченні (розділові знаки пропущено):
А Кожна людина свято береже у своїй пам'яті все, що супроводить її з дитинства і рідну хату і батьківський поріг і своє місто чи село (І. Цюпа).
Б Старі верби кущі лози тихий надбережний очерет усе яскраво відбивалося у воді
(А. Шиян).
В Були там різні дерева і дуби широкочолі і липи запашні й тремтячі осики (Олена Пчілка).
Г Український степ по-своєму чарівний і величний (І. Цюпа).
 
7. Виконайте синтаксичний розбір речення, Визначте частини мови.
Весною в селі встають рано (Григір Тютюнник).
 
8. Напишіть твір-роздум на тему: «Чи потрібно гарно вчитися, щоб досягти успіхів у житті?»
 
Варіант 4
 
1.Укажіть види речень за емоційним забарвленням.
А окличні й неокличні;
Б поширені й непоширені;
В питальні, спонукальні, розповідні;
Г повні й неповні.
 
2.Прислівником виражено залежне слово в усіх словосполученнях у рядку:
А сірі очі, подивилася ясно, читати з радістю;
Б дерев'яна парта, давня вишивка, велика перерва;
В читати мовчки, співати натхненно, відпочивати влітку;
Г молодо виглядати, іти до школи, вітати батьків.
 
3. Складним є речення:
А У душі разом заговорила і одрада, й жаль, і докора (Панас Мирний).
Б Тихо і ясно над лісовим озеречком (М. Стельмах).
В Уночі несподівано знявся північний вітер, небо скоро затяглося хмарами (В. Собко).
Г Молюся, знову уповаю, і знову сльози виливаю, і думу тяжкую мою німим стінам передаю (Т. Шевченко).
 
4. Односкладним є речення в рядку:
А Добре ім'я — найкраще багатство (Народне прислів'я).
Б Промені як вії сонячних очей (П. Тичина).
В Лікарські рослини заготовляють влітку (3 календаря).
Г 3 вітром весняним сосна розмовляє (Леся Українка).
 
5. У якому реченні вжито складений іменний присудок?
А Лине пісня в садах солов'їна (І. Нехода).
Б Поезія — це завжди неповторність, якийсь безсмертний дотик до душі (Л. Костенко).
В Весна ще так ніколи не співала (Леся Українка).
Г Творчість Б. Грінченка увійшла в золотий фонд української кла-сичної літератури
(П. Хропко).
 
6.Відредагуйте речення.
Читаючи роман, у моїй уяві постав образ генія.
 
7.Виконайте синтаксичний розбір речення. Визначте частини мови.
Живи, цвіти, вкраїнська мово, зціляй і душу, і вуста (Т. Бартош).
 
8.Напишіть твір-роздум на тему: «Людська душа — криниця чистої води».
 
Варіант 5
 
1.Якщо узагальнювальне слово стоїть перед однорідними членами речення, то після нього ставимо:
А крапку з комою;
Б кому;
В двокрапку;
Г тире.
 
2.Який вид підрядного зв'язку в словосполученні залежне слово?
А узгодження;
Б керування;
В прилягання;
Г підрядний зв'язок відсутній.
 
3. Неповним є речення в рядку:
А Книжка мовчки все розкаже (Народне прислів'я).
Б Вечір (В. Винниченко).
В У кожній хаті України портрет Шевченка на стіні (М. Козимиренко).
Г Вище себе не скочиш (Народне прислів'я).
 
4. Визначте вид простого речення
Страви не варили, багаття не розкладали (М. Коцюбинський).
А двоскладне неповне;
Б односкладне називне;
В односкладне безособове;
Г односкладне неозначено-особове.
 
5.Складений дієслівний присудок має місце в реченні:
А Я буду крізь сльози сміятись... (Леся Українка).
Б Говорити — річ нудна (М. Рильський).
В Небо на сході стало світліти (М. Коцюбинський).
Г Обов'язок лікаря — лікувати людей (Олесь Гончар).
 
6.Запишіть речення, виправивши пунктуаційні помилки.
І на тім рушникові оживе все знайоме до болю — і дитинство й розлука, і вірна любов
(А. Малишко).

7.Виконайте синтаксичний розбір речення. Визначте частини мови.
Плавці мчали до берега, захлинаючись водою, пробиваючись крізь кригу (Ю. Янов-ський).

8.Напишіть твір-роздум на тему: «Що для мене значить Батьківщина».
 

Варіант 6
 
1.Вставні слова — це...
А синтаксична одиниця, утворена поєднанням двох або більше повнозначних слів, з яких одне головне, а інше — залежне;
Б члени речення, які відповідають на те саме питання, поставлене від того ж слова в реченні;
В слова в реченні, що вказують на ставлення мовця до висловленої думки;
Г слова, що називають особу або предмет, до якого звернена мова.

2.Іменником виражено головне слово в усіх словосполученнях у рядку:
А моє місто, лебедина пісня, відпочивати влітку;
Б автор роману, сміється дзвінко, запашні квіти;
В зустріти друга, під високою березою, обмінятися думками;
Г скляний посуд, рання весна, гарний настрій.
 
3. У якому реченні вжито простий дієслівний присудок?
А Я буду сіять квітки на морозі, буду лить на них сльози гіркі... (Леся Українка).
Б Без діла жить — тільки небо коптить (Народне прислів'я).
В М'який, лапастий сніг не переставав падати (І. Микитенко).
Г Праця — найкращі ліки, моральні й естетичні (А. Франс).
 
4. Двоскладним є речення:
А Людина — найскладніша і найтонша система (І. Павлов).
Б Оголосили перерву (Олесь Гончар).
В Люблю слухати мелодійні українські пісні (3 календаря).
Г І дощ, і сніг, і віхола, і вітер... (Л. Костенко). .
 
5. Однорідними додатками ускладнено речення:
А Лечу на дикому коні в краї таємні та незнані (Олександр Олесь).
Б Неначе човен в синім морі то виринав, то потопав (Т. Шевченко).
В Місяць пливе оглядать і небо, і зорі, і землю, і море (Т. Шевченко)
Г І зорі, і птиці, і трави з росою вітають мене (В. Сосюра).

6.Відредагуйте речення.
Побачивши цю картину, мені стало страшно.

7.Виконайте синтаксичний розбір речення. Визначте частини мови.
Надворі виднішало й прояснювалось (І. Нечуй-Левицький).
 
8.Напишіть твір-роздум на тему: «Якби я був Президентом України...»
Категория: Разное | Добавил: 4ist-ucoz15 (15.09.2015)
Просмотров: 1453 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar
Вход на сайт

Поиск

Copyright MyCorp © 2018