. 10 клас. Українська література. Панас Мирний."Хіба ревуть воли,як ясла повні?" - Тести
Shostak.ucoz.ua
Суббота, 17.11.2018, 23:04
ГлавнаяРегистрацияВход Приветствую Вас Гость | RSS

Меню сайта

Категории раздела
Тести з української літератури та літ.диктанти [1]
Разное [54]

Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Главная » Статьи » Разное

10 клас. Українська література. Панас Мирний."Хіба ревуть воли,як ясла повні?" - Тести
1. Роки життя і місце народження П. Рудченка (Панаса Мирного):
а) 1838—1918 рр., Київщина (нині Черкащина);
б) 1845—1900 рр., м. Київ;
в) 1849—1920 рр., м. Миргород на Полтавщині;
г)1833—1907 рр., Орловська губернія в Росії.
2. Назвіть співавтора роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»:
а) І. Франко;
б)І. Білик;
в) І. Нечуй-Левицький;
г)П. Рудченко.
3. Вкажіть подію і твір, що передували задуму роману-епопеї «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»:
а) реформа 1861 р. і повість «Лихо давнє й сьогочасне»;
б) мандрівка навесні 1872 р. та враження від неї, описані Панасом Мир­ним у нарисі «Подоріжжя від Полтави до Гадячого»;
в) життя с. Піски як типовий зразок безвиході, до якої потрапили селяни після реформи, що знайшло своє відображення у повісті «Голодна воля»;
г) особисті враження та переживання автора, відображені в повісті Панаса Мирного «Чіпка».
4. Визначте головну проблему роману-епопеї «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»:
а) неможливість реалізації творчих задумів героя за умов кріпацтва;
б) конфлікт між багатими і бідними як головний конфлікт XIX ст.;
в) конфлікт «пропащої сили» з патріархальним середовищем пореформеного села;
г) конфлікт батьків і дітей (Мотря Вареничиха та Чіпка Варениченко).
5. З'ясуйте, у чому виявляється новаторство роману Панаса Мирно­го «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»:
а) у створенні першого зразка соціально-психологічного роману, в якому розкрито соціальну дійсність в усіх її суперечностях та впливо­вості на формування характеру особистості;
б) у створенні багатогранного, динамічного образу селянина-борця, формування якого спричинене розоренням селянства, формуванням робітництва;
в) у всебічному показі життя українського пореформеного села;
г) у показі причин розшарування селянства, розпаду патріархальних норм родинного життя під тиском пореформених обставин.
6. Визначте домінанту образу Чіпки з роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»:
а) образ репрезентує сильні, відважні натури, які не скніють під гнітом зного середовища, а повстають проти нього, шукають форми боротьби;
б) образ Чіпки вперше в українській літературі стверджує ідею вродженої, генетичної схильності до певного типу поведінки (Іван Варениченко — Ничипір Варениченко);
в) образ утверджує думку про те, що лише особистою збройною боротьбою можна перемогти соціальну кривду, відновити справедливість;
г) образ Чіпки репрезентує тип людини, цілком залежної від обставин середовища, в якому перебуває.
7. Укажіть, яким правилом керується в житті «чесний труженик» Грицько Чупруненко:
а) «Коли б можна, — увесь би цей світ виполонив, а виростив новий... Тоді б може й правда настала!..»;
б) «Береженого й Бог береже»;
в) «Своя сорочка ближче до тіла»;
г) «А що люди про мене скажуть?».
8. Особливість реалізму творів Панаса Мирного полягає:
а) у показі реальної дійсності на різних зрізах — соціального, національ­ного, історичного, побутового життя народу, що надає творам життєвої достовірності, панорамності, психологічної вмотивованості ситуацій;
б) у зображенні людей українського закріпаченого села, які усвідомлю­ють своє рабське становище, хоч і позбавлені будь-яких можливостей волевиявлення;
в) у гостровикривальному ставленні до панів Польських та їх знущань над селянами с. Пісок;
г) у своєчасному реагуванні на злободенні соціальні проблеми, сприян­ні моральному перевихованню особистості, запровадженні в книжну лі­тературу сюжетів і характерів з життя простого люду.
9. Вкажіть причину часових зміщень, поєднання теперішнього і ми­нулого в романі «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»:
а) авторський задум, спрямований на композиційне урізноманітнення твору;
б) намагання автора надати своєму твору справді епічного звучання;
в) прагнення автора відтворити цілісну картину буття через закономір­ний зв'язок явищ і подій;
г) уможливлення розкриття авторського стилю і творчої манери.
10. У визначенні
Епічний жанровий різновид, великий за обсягом, складний за будовою, у якому широко охоплені життєві події, глибоко розкривається історія фор­мування характерів багатьох персонажів. Крім оповіді (виклад від першої особи) або розповіді (виклад від третьої особи), жанру властива пряма мо­ва персонажів (у вигляді діалогів, монологів), описи, авторські відступи йдеться про:
а) повість;
б) драму;
в) поему;
г)роман.
11. Слова про Панаса Мирного Під сукном віцмундира в цій людині билося палке серце патріота, справжнього гуманіста, митця глибоко демократичних переконань належать:
а) І. Франку;
б) Т. Шевченку;
в) Лесі Українці;
г) О. Гончару.
12. З'ясуйте, до якого висновку підводить автор роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?», представляючи в ньому соціально-критич­ний погляд на життя та вдаючись до глибокого психологічного вмотивування поведінки персонажів:
а) духовний світ особистості залежить від глибини її вростання в об'єк­тивне буття: зв'язки людини з дійсністю відображаються в психіці осо­бистості, зумовлюють її конкретні дії та вчинки;
б) якими б поневоленими не були люди українського закріпаченого се­ла, вони усвідомлюють своє рабське становище і шукають шляхи (ча­сом і хибні) для зміни життя;
в) класове розшарування українського суспільства руйнує морально-етичні принципи життя людей;
г) моральне перевиховання особистості — єдиний шлях для вдоскона­лення суспільства, і література в цьому є ефективним засобом.
13. Вкажіть на прикладі образу Чіпки на зв'язок між поняттями «пер­сонаж» та «герой літературного твору»:
а) поняття «герой» охоплює такі моральні чесноти, як відвага, хороб­рість, самовідданість, спрямовані на розкриття високості духу; «персо­наж» — експресивно нейтральне поняття, яке означає постать літера­турного твору з будь-якими психічними, особистісними якостями;
б) це поняття тотожні, кожен персонаж є по-своєму героїчним, оскільки література покликана відтворювати кращий досвід життя народу;
в) це поняття протилежні, оскільки герой втілює відвагу, хоробрість, са­мовідданість, спрямовані на розкриття високості духу, а персонаж є но­сієм негативних моральних якостей людини, підступу, зради;
г) поняття «герой» властиве усній народній творчості, а персонаж — писаній літературі.
14. Словами Сам — предводитель; родичі — урядники; справник, суддя, підсудки — все то зяті, родичі зятів, племінники... Як квочка курчат збирає під крила, так /.../ прибрав до своїх лап цілий повіт... автори роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» характери­зують:
а)Максима Ґудзя;
б)Василя Польського;
в) Чіпку Варениченка;
г) сотниченка Саєнка.
Категория: Разное | Добавил: 4ist-ucoz15 (15.09.2015)
Просмотров: 1778 | Рейтинг: 1.0/1
Всего комментариев: 0
avatar
Вход на сайт

Поиск

Copyright MyCorp © 2018