І.Франко. Б.Грінченко. Життя і творча діяльність письменників. Залік
1. Роки життя та місце народження І. Франка:
1856—1916 рр., с. Нагуєвичі на Львівщині;
1845—1900 рр.,
м. Київ; 1834—1888 рр., м. Івано-Франківськ;
1845—1907 рр., м. Львів.
2. Характеристикою
Узагальнена назва ліричних творів, у
яких актуалізуються соціальні та національні мотиви, що можуть
проявлятися у поезії інших типів (пейзажній, ліричній, філософській).
Така лірика сприяє формуванню національної свідомості та гідності,
розбудові націотворчих та державотворчих тенденцій, утвердженню
моральних цінностей передано особливості:
громадянської лірики;
пейзажної лірики;
інтимної лірики;
алегорично-сатиричної лірики.
3. Характеристику
Узагальнена назва ліричного
твору, у якому розкривається широкий діапазон душевних переживань,
почуття ліричного героя постають найяскравішим художнім документом
історії людського серця має тематична група:
громадянська лірика;
пейзажна лірика;
інтимна лірика;
бурлескно-травестійна лірика.
4. Поезія у збірці І. Франка «З вершин і низин» — це:
громадянська лірика;
пейзажна лірика;
інтимна лірика;
алегорично-сатирична лірика.
5. Провідна тема збірки І. Франка «З вершин і низин»:
боротьба народу за світле майбутнє, прославлення стійкості борців, вираження несхитної віри в перемогу;
туга і страждання ліричного героя, який перебуває у конфлікті із середовищем;
туга та страждання ліричного героя через нерозділене кохання;
тема окреслена нечітко.
6. Уособленням боротьби між «естетом» і «живим чоловіком» є образ
Александера з «Легенди про вічне життя» І.Франка;
ліричного героя з «Сікстинської мадонни» І.Франка;
героя-адресата з новели «Сойчине крило» І.Франка;
Мойсея з однойменної поеми І.Франка.
7. «Молода муза – це альманах;
угруповання;
літературна газета;
літературний напрям.
8.Слова І. Франка
В житті мене ти й знать не знаєш,
Ідеш по вулиці — минаєш,
Вклонюся — навіть не зирнеш
І головою не кивнеш,
Хоч знаєш, знаєш, добре знаєш,
Як я люблю тебе без тями... є в поезії:
«В снах юності так сквапно ми
шукаєм...» (вольні сонети збірки «З вершин і низин»); «Чого являєшся
мені у сні?..» (другий жмуток збірки «Зів'яле листя»);
«Я не надіюсь нічого...» (перший жмуток збірки «Зів'яле листя»);
«Ні, не любив на світі я нікого...» (вольні сонети збірки «З вершин і низин»).
9. Власний погляд на реалізм
Література, так як і наука
сьогочасна, повинна бути робітницею на полі людського поступу. Її
тенденція і метод повинні бути наукові. Вона громадить і описує факти
щоденного життя, вважаючи тільки на правду, не на естетичні привила, а
заразом і аналізує їх і робить з них виводи...
І. Франко у статті «Література, її завдання і найважніші ціхи» означує як:
критичний реалізм;
правдивий реалізм;
життєвий реалізм;
науковий реалізм.
10. Укажіть, яку мету ставив перед собою автор збірки «Мій Ізмарагд» (1898):
ознайомити свій народ з найціннішими
досягненнями культури народів світу (це збірник переспівів на
стародавні теми, але з новим змістом);
показати спільну боротьбу поневолених різних країн за кращу долю;
передати переживання та настроєві зміни в душі ліричного героя;
нагадати про славне княже минуле (історію Київської Русі).
11. З'ясуйте, у якій формі написано вірші «Декадент», зі збірки І. Франка «Мій Ізмарагд»: у полемічній;
у монологічно-сповідальній;
в алегоричній формі сну;
у заклично-агітаційній.
12. Франкова концепція поступу людства, незламний оптимізм виражені у творі
«Гімн»;
«Декадент»;
«Легенда про вічне життя»;
«Безмежнеє поле…»
13. Поему «Мойсей» І. Франко написав:
у переддень революції 1917 р.;
коли перебував у Києві і був свідком національно-революційних заворушень 1905 р.;
у переддень п'ятдесятого року життя й незадовго до смерті;
у період свого творчого злету.
14. Визначте основну тему поеми І. Франка «Мойсей»:
боротьба українського народу за своє соціальне та національне звільнення;
боротьба знедоленого селянства проти соціального гноблення й змогу реалізовувати творчі можливості народу;
«Основною темою поеми я зробив смерть
Мойсея як пророка, непризнаного своїм народом. Ся поема в такій формі
не біблійна, а моя власна, хоч і основана на біблійнім оповіданні» (І.
Франко);
«Довгі літа мав я спосібність
придивлятися тій страшенній експлуатації, що, мов зараза, шириться
щораз дальше, ...мав я спосібність оглядати й немало сумних-сумних
наслідків її» (І. Франко).
15. Головний герой поеми І. Франка «Мойсей»:
Мойсей;
породжений і відроджений героєм-пророком народ;
Авірон;
завзятий Датан, за покликом якого пішов народ.
16. Музику до твору І. Франка «Ой ти, дівчино, з горіха зерня...» зі збірки «Зів'яле листя» написав:
А. Кос-Анатольський;
М. Лисенко;
Я. Степовий;
Л. Ревуцький.
17. Хто назвав поему І. Франка «Мойсей» «заповітом українському народові»?
О. Білецький;
М. Рильський;
П. Тичина;
Б.Грінченко.
18.В оповіданнях Б.Грінченка «Сестриця Галя», «Каторжна», «Україна», «Дзвоник» зображено:
знедолене дитинство;
трагедію селянської сім’ї;
становище тогочасної йому школи та безправність учнів;
пошуки інтелігенцією свого місця в житті.
19.У композиції поезії «Ой ти, дівчино, з горіха зерня...» (збірка «Зів'яле листя») використано художній прийом:
образно-символічний паралелізм;
образно-символічне контрастне зіставлення;
риторичні запитання;
алегорію.
20.Який вірш І. Франка дав символічне ім'я авторові?
«Гримить».
«Беркут».
«Каменярі».
«Товаришам».
21.З якого твору І. Франка наведено цей фрагмент:
«Як я люблю тебе без тями,
Як мучусь довгими ночами
І як літа вже за літами
Свій біль, свій жаль, свої пісні
У серці здавлюю на дні.»?
«Чого являєшся мені у сні?».
«Ой ти, дівчино, з горіха зерня».
«Тричі являлася мені любов».
«Червона калино, чого в лузі гнешся?».
22.Скільки частин має збірка І. Франка «Зів'яле листя»?
Чотири.
П'ять.
Дві.
Три.
23.Яка з поем І. Франка починається словами:
«Народе мій, замучений, розбитий,
Мов паралітик той на роздорожжу,
Людським презирством, ніби струпом, вкритий!
Твоїм будущим душу я тривожу,
Від сорому, який нащадків пізних
Палитиме, заснути я не можу»?
«Іван Вишенський».
«Похорон».
«Мойсей».
«Лис Микита».
24.В основу якої збірки І. Франка покладено щоденник самогубця?
«З вершин і низин».
«Мій Ізмарагд».
«Мойсей».
«Зів'яле листя».
25.Елементи яких літературних напрямів найвиразніше проявлені у творчості І. Франка? Неоромантизм.
Сентименталізм.
Модернізм. Бароковість.
26.М. Коцюбинський писав про І.
Франка, що він «лірик високої проби, і його ліричні вірші просяться
часто в музику». Хто писав музику до поезій І. Франка «Зів'яле листя»?
Микола Лисенко, Дмитро Січинський. Яків Степовий, Анатолій Кос-Анатольський.
Андрій Штогаренко, Борис Лятошинський.
Костянтин Данькевич, Анатолій Кос-Анатольський.
27. За допомогою яких композиційних елементів ускладнюється структура ліричної драми І. Франка «Зів'яле листя»?
Медитацій.
Марень.
Вставні легенди.
Сновидінь.
28.Кого в українській літературі називають «Каменярем»? Тараса Шевченка.
Івана Франка.
Івана Котляревського.
Бориса Грінченка.
29.Де похований І.Франко?
У Києві на Байковому кладовищі. У Львові на Личаківському цвинтарі.
У Криворівні на Івано-Франківщині. У Відні.
30.Що стало причиною розриву стосунків між І.Франком та Ольгою Рошкевич?
Майнова нерівність.
Арешт І. Франка через соціалістичну агітацію та пропаганду.
Смерть коханої.
Одруження Ольги Рошкевич з іншим.
31.З якого твору І. Франка наведено фрагмент:
«Та прийде час, і ти огнистим видом
Засяєш у народів вольних колі,
Труснеш Кавказ, впережишся Бескидом,
Покотиш Чорним морем гомін волі
І глянеш, як хазяїн домовитий,
По своїй хаті і по своїм полі»?
«Гімн».
«Гріє сонечко».
«Декадент».
«Мойсей».
32. «З-над хмар і долин» - це:
Збірка І.Франка;
гурток молодих літераторів;
альманах початку ХХ століття;
щоденна літературна газета 10-х років ХХ століття.
33.Що символізує образ «вічного
революціонера» у поезії І. Франка «Гімн»? Революціонерів, які хотіли
зробити всесвітню революцію. Людей, які борються «за поступ, щастя й волю».
«Дух, що тіло рве до бою». «Дух, наука, думка, воля».
34.Бориса Грінченка «робітником без одпочинку» назвав:
Тарас Шевченко;
Іван Франко;
Євген Гребінка;
Микола Чернявський.
35. Символ вічної жіночності, материнства, краси змальований І.Франком у творі:
«Ой ти, дівчино, з горіха зерня…»
«Сікстинська мадонна»;
«Чого являєшся мені…»;
«Безмежнеє поле…»
36.Який із указаних творів І. Франка не був екранізованим?
«Перехресні стежки».
«Захар Беркут». «Украдене щастя».
«Малий Мирон».
37.Поезія «Декадент» була написана І.
Франком як відповідь B.Щурату на його звинувачення автора поезії у
декадентстві. За допомогою яких художніх засобів формується
експресивність викладу аргументів І. Франка?
Градації.
Діалогічних речень-реплік до уявного опонента.
Протиставлень через порівняння. Риторичних запитань.
38.У якому драматичному творі і. Франка головними героями є Микола, Анна, Михайло? «Учитель».
«Сон князя Святослава».
«Украдене щастя».
«Кам'яна душа».
39.За наведеним фрагментом визначте, у
якій поезії І. Франка ліричний герой підносить хвалу вічно живим думам
людини, її пориву до свободи й щастя:
Вічний революціонер —
Дух, наука, думка, воля —
Не уступить пітьмі поля,
Не дасть спутатись тепер.
Розвалилась зла руїна,
Покотилася лавина,
І де в світі тая сила,
Щоб в бігу її спинила,
Щоб згасила, мов огень,
Розвидняющийся день»?
«Каменярі». «Гримить».
«Земле моя, всеплодющая мати». «Гімн» (Замість прологу).
40.У якому творі І. Франко через біблійний сюжет показує історичну долю та перспективу України?
«Іван Вишенський».
«Смерть Каїна».
«Мойсей».
«Перехресні стежки».
41.На прикладі строфи з вірша «На полі» з’ясуйте характерний для поетики Грінченка засіб виразності: «Блиснули вже коси, /упали покоси, / Рядками снопи полягали; / Під сонцем пекучим / із лихом гнітючим / У полі усі працювали»:
асонанси;
метонімія;
внутрішні рими;
оксюморон.
42.Які з наведених відповідей передають емоційний стан ліричного героя в поезії
І. Франка «Чого являєшся мені у сні» зі збірки «Зів'яле листя»?
Бажання звільнитися від нічних виснажливих видінь.
Ніжність до коханої та прагнення розгадати таємницю її байдужості.
Розуміння, що ніколи не дочекається ні взаємності, ні поваги. Радість від зустрічі з коханою.
43.Героїчний вчинок дівчини зображено у творі :
«Каторжна» Б.Грінченка;
«Легенда про вічне життя» І.Франка;
«Украла» Б.Грінченка;
«Сікстинська Мадонна» І.Франка;
«Олеся» Б.Грінченка .
44.Укажіть, хто з героїв Грінченка ріс «без милування, без жалування, без ляльок, без дитячих іграшок, без калини»:
Олеся («Олеся»);
Докія («Каторжна»);
Горпина («Без хліба»);
Наталя («Дзвоник»).
45.Докія з оповідання «Каторжна» Грінченка загинула:
через власну необережність;
від опіків;
втопилася;
отруїлася.
46.Назвіть твір Грінченка, в якому співають уривок з пісні
«Позавидував мужик, / Що шахтьору добре жить: Шахтьор пашеньки не пашеть, / Коси в руки не берьот!»:
«Дзвоник»;
«Олеся»;
«Без хліба»;
«Каторжна».
47.Повість-дилогію складають твори Грінченка:
«Сонячний промінь», «Серед темної ночі»;
«Серед темної ночі», «На розпутті»;
«На розпутті», «Під тихими вербами»;
«Серед темної ночі», «Під тихими вербами».
48.Визначте, які художні засоби використані в уривку з вірша Грінченка:
«О скільки гір нам розкопати треба,
/ Засипати безодень скільки нам,
/ Розвіять хмар з насупленого неба,
/ Зорать обліг, посіять хліб людям!»:
епітет;
гіпербола;
літота;
оксюморон;
метафора;
риторичний оклик;
анафора;
рефрен.
49.Укажіть прозові жанри, у яких працював Грінченко:
роман; драма; есе;
етюд; комедія;
повість-дилогія; повість
оповідання.
50.Де знаходиться літературно-меморіальний музей І. Франка?
У Києві.
У Харкові.
У Полтаві.
У Львові.
51.Як називаються тропи, вжиті у наведеному фрагменті поезії І. Франка «Гріє сонечко»: «Встань, орачу, встань!
Сій в щасливий час золоте зерно!
З трепетом любві мати щирая
Обійме його,
Кров'ю теплою накормить його,
Обережливо виростить його»?
Епітети, порівняння.
Гіпербола, літота.
Алегорія, метафори.
Іронія, сатира.
52.З якої поезії І. Франка наведено фрагмент:
«…Чом твоє серденько-колюче терня?
Чом твої устонька-тиха молитва,
А твоє слово остре, як бритва?»?
«Чого являєшся мені у сні?»
«Червона калино, чого в лузі гнешся?»
«Ой ти, дівчино, з горіха зерня»
«Тричі мені являлася любов»
53.Де навчався І. Франко?
У Нагуєвицькій гімназії.
У Львівському університеті.
У Дрогобицькій гімназії.
У Віденському університеті.
54.Хто з названих жінок не став прообразом героїні поезії І. Франка «Тричі мені являлася любов»?
Ольга Рошкевич.
Ольга Хоружинська.
Целіна Журовська.
Юзефа Дзвонковська.
55.Що лягло в основу сюжету соціально-психологічної драми І. Франка «Украдене щастя»?
Інформація в газеті про зраду та вбивство.
«Пісня про шандаря».
Розповідь знайомого про трагічну подію в їхньому селі.
Особисте знайомство з прототипами п’єси.
56.Особисте і творче життя Грінченка пов’язане з містами:
Чернівцями;
Львовом;
Києвом;
Львовом;
Харковом.
Черніговом;
Луцьком;
Одесою.
57.Вірші якої збірки І. Франка
типологічно споріднені з лірикою Данте, Петрарки, Шекспіра, Гейне
глибоким аналізом найінтимніших почуттів і переживань людини?
«Із днів журби».
«Зів’яле листя»
«З вершин і низин».
«Мій Ізмарагд».
58.Які твори І. Франка його сучасник літературознавець B.Щурат зарахував до «чистої лірики»?
«Semper tiro», «Semper idem».
«Веснянки», «Зів’яле листя».
«Мій Ізмарагд», «Із днів журби».
«Гімн», «З вершин і низин».
59.Характер конфлікту в драмі І. Франка «Украдене щастя»
є соціальним;
побутовим;
морально-етичним;
національним.
60.До бориславського циклу належать твори:
новела «На роботі»;
оповідання «Ріпник»;
повість «Захар Беркут»;
поема «Смерть Каїна»;
повість «Boa constrictor»;
роман «Борислав сміється».
61. Жанровими ознаками роману «Борислав сміється» є:
зображення боротьби між працею і капіталом;
панорамність;
розвиток трьох сюжетних ліній;
урбаністичний колорит;
внутрішнє мовлення персонажів як засіб психоаналізу;
натуралістична запрограмованість.
62.У романі «Перехресні стежки» порушено проблеми:
взаємин інтелігенції і народу;
історичної перспективи українців;
обов’язку і відповідальності особи перед суспільством;
життєвого вибору;
морального становлення інтелігента як провідника нації;
духовного, економічного і державного відродження.
63.Новаторство образу Анни («Украдене щастя», І.Франко) окреслюють прикмети: відтворення психологічних передчуттів;
духовний бунт проти антигуманного світу;
внутрішня боротьба між обов’язком і почуттями;
невідворотність фатальної долі жінки;
вольова натура жінки, спроможної боротися за щастя.
64.У жанрі повісті написані твори Грінченка:
«Дзвоник»;
«На розпутті»;
«Під тихими вербами»;
«Каторжна»;
«Серед темної ночі».
65.Укажіть назву першої поетичної збірки І. Франка.
«Картка любові»; «Баляди і розкази»; «З вершин і низин»; «Зів'яле листя».
66.У пролозі до якого твору І. Франко висловлює віру у свій народ, його гідне майбутнє? «Іван Вишенський»;
«Декадент»;
«Гімн»;
«Мойсей».
67.Укажіть, який троп яскраво виражений у словах
«Я ж не люблю її з надмір любові».
антитеза;
метафора;
синекдоха;
оксиморон;
порівняння.
68.Укажіть, хто з названих персонажів представлений у творі І. Франка «Украдене щастя».
Валеріан Стальський;
Михайло Гурман;
Регіна Твардовська;
Євгеній Рафалович;
пан Шнадельський.
69.Який образ представлений у поезії «Гімн»?
«Вічного мандрівника;
«вічного революцьйонера»;
«вічного кохання»;
«великого Каменяра»;
«вічного бунтаря».
70.Кому І. Франко присвятив збірку «З вершин і низин» (1887)? Ользі Рошкевич; Юзефі Дзвонковській; Целіні Журовській; Ользі Хоружинській; Лесі Українці.
71.Укажіть твори, що належать перу І. Франка.
«Перехресні стежки»;
«Украдене щастя»;
«Захар Беркут»;
«Тіні забутих предків»;
«Каторжна».
72.Укажіть проблеми, які порушує І. Франко у творі «Перехресні стежки»
Почуття обов’язку й відповідальності;
вибір людиною життєвої позиції;
деморалізація суспільства;
інтелігенції і народу;
шлюб і сім'я.
73.Виберіть рядок, у якому названо збірки І. Франка:
"Сад пісень", "До кобзи", "Мій Ізмарагд";
"Досвітки", "Позичена кобза", "Дзвін";
"Гайдамаки", "Думи і мрії", "На крилах пісень";
"Пролісок", "З півночі", "Кобза";
"З вершин і низин", "Зів'яле листя", "Мій Ізмарагд".
74.Виберіть рядок, у якому названо два прозові твори І. Франка:
"Орися", "Чорна рада";
"Маруся", "Конотопська відьма";
"Кайдашева сім'я", "Хмари";
"Казка старого млина", "Коли ще тирса шелестіла";
"Захар Беркут", "Перехресні стежки".
75.Виберіть варіант, де названі два драматичні твори І. Франка:
"Сватання на Гончарівці", "Шельменко-денщик";
"Москаль-чарівник", "Наталка Полтавка";
"Учитель", "Украдене щастя";
"Назар Стодоля", "Наймичка"; "Не судилось", "Талан".
76.Вічний революціонер у вірші І. Франка "Гімн" (зб. "З вершин і низин") — це
герой-одинак, який бореться зі злом у всіх його проявах;
революційне учення, яке кличе народ до боротьби;
тип нового борця, який здатний підняти народ на боротьбу;
озброєний герой-революціонер, готовий віддати своє життя за ідею;
революційний дух, яким пройнялися мільйони;
він кличе народ до боротьби проти гніту і насильства.
77.Віра І. Франка у новий "розвидняющийся день" звучить у вірші:
"Гімн"("Вічний революціонер");
"Декадент";
"Гріє сонечко";
"Каменярі";
"Сідоглавому".
78.Вірш "Декадент" І. Франко написав
як відповідь літературному критику, який зарахував зб. "Зів'яле листя"
до таких, де є прояви декадентства. Прізвище цього критика:
О.Огоновський;
О.Барвінський;
В.Щурат;
М.Грушевський;
О.Луцький.
79.Іванові Франку належать рядки, які стали крилатими: "Я син народа, що вгору йде, хоч був запертий в льох... "
Ці рядки із вірша:
"Каменярі";
"Декадент";
"Товаришам із тюрми";
"Співакові";
"Україна мовить".
80.Поезія І. Франка "Чого являєшся мені у сні?" — це:
монолог, побудований на риторичних запитаннях;
прагнення ліричного героя позбутися
сновидінь, які приносять йому душевні муки; переживання ліричного героя
через те, що образ коханої постає у снах тільки сумним; діалог між
ліричним героєм і коханою дівчиною, яка його покинула;
монолог ліричного героя, який завершується прагненням пізнати хоча б хвилинне щастя. 81.Риторичне запитання: Чого звертаєш ти до мене Чудові очі ті ясні, Сумні, Немов криниці дно студене ? — це строфа із вірша І. Франка:
"Моя любов";
"Ой ти, дівчино, з горіха зерня...";
"Чого являєшся мені у сні?"; "Як почуєш вночі...";
"Червона калино, чого в лузі гнешся?"
82.Кого обрали своїм царем дерева у притчі, яку розповів Мойсей ("Мойсей" І. Франка)? кедра;
дуба;
пальму;
ясена;
терна.
83.Виберіть твір, у якому І. Франко пророкував своєму народові:
Покотиш Чорним морем гомін волі
І глянеш, як хазяїн домовитий,
По своїй хаті і по своїм полі.
"Каменярі
"Мойсей";
"Великі роковини";
"Не пора...";
"Гімн".
84.У своїй програмній праці ранніх
літ "Література, її завдання найважливіші ціхи" (1878 р.) молодий
літературний критик утверджував "єдиний естетичний кодекс — життя". Це був:
П.Куліш;
Б.Грінченко;
М.Євшан;
М.Грушевський;
І.Франко.
85.Укажіть автора романів "Задля празника", "Тричі мені являлася любов" про життєвий шлях І.Я. Франка:
Р.Іваничук;
Р.Горак;
Б.Лепкий;
М.Павлик;
В. Шевчук.
86.Укажіть назву журналу, у якому були надруковані ранні поезії І. Франка:
«Основа»;
«Сніп»;
«Друг»;
«Русалка Дністровая».
87.Яка поезія зі збірки «Зів'яле листя» є автобіографічною?
«Тричі мені являлася любов»;
«Ой ти, дівчино, з горіха зерня...»;
«Червона калино, чого в лузі гнешся?»;
«Чого являєшся мені у сні?».
88.Яку символічну назву мають частини збірки «Зів'яле листя»?
«Квіти»;
«букети»;
«жмутки»;
«листки»;
«спогади».
89.Про яку збірку І. Франка М. Коцюбинський написав: «Це такі легкі, ніж вірші, з такою широкою гамою чувств і розуміння душі людської» ?
«Баляди і розкази»;
«З вершин і низин»;
«Зів'яле листя»;
«Давнє й нове».
90.Укажіть ім'я коханої жінки І. Франка, про яку поет писав: «несміла, як лілея біла, з зітхання й мрій уткана»:
Ольга Рошкевич;
Юзефа Дзвонковська;
Целіна Журовська;
Ольга Хоружинська.
91.Що лежить в основі образної системи п'єси «Украдене щастя»?
конфлікт через майнову нерівність чоловіка і жінки;
конфлікт через соціальну нерівність;
любовний трикутник;
різка антитеза між характерами чоловіка і жінки;
протиставлення героя-індивідуаліста натовпу.
92.Укажіть жанр твору І. Франка «Сікстинська мадонна»:
поема;
легенда;
сонет;
роман;
притча.
93.Віршова форма з трирядкових строф,
у якій римуються між собою перший і третій рядки, а другий рядок
римується з першим і останнім рядками наступної строфи; вірш, написаний у
такій формі – це:
епіфора; анафора; антитеза; терцина; паралелізм.
94.Особливо підкреслене протиставлення протилежних життєвих явищ, понять, думок - це:
епіфора; анафора; антитеза; терцина;
паралелізм.
95.Єдинопочаток, повторення на
початку віршових рядків, строф або речень однакових чи співзвучних слів,
синтаксичних конструкцій – це:
епіфора; анафора; антитеза; терцина; паралелізм.
96.Повторення однакових слів чи синтаксичних конструкцій у кінці віршованих рядків, строф чи речень, розділів (у прозі) – це:
епіфора; анафора; антитеза; терцина;
паралелізм.
97. «Жити для себе самого, з самим собою, самому в собі» - життєве кредо одного з головних героїв твору:
«Каторжна» Б.Грінченка;
«Сойчине крило» І.Франка;
«Мойсей» І.Франка;
«Украдене щастя» І.Франка.
98. Укажіть твір І.Франка, в основі композиції якого розлогий лист.
«Перехресні стежки»;
«Сойчине крило» ;
«Мойсей»;
«Украдене щастя» .
99. Укажіть щасливу пару – героїв одного з творів І.Франка.
Мессіно і Марія («Сойчине крило»);
Анна і Микола («Украдене щастя»);
Регіна і Євгеній Рафалович («Перехресні стежки»).
100. Хто став вождем ізраїльтян після смерті Мойсея (І.Франко, «Мойсей»)
Датан;
|