І. Виберіть один правильний варіант відповіді:
1. Слово корифей означає:
а) найкращий;
б) перший, заспівувач;
в) найактивніший;
г) винятковий;
ґ) домінуючий.
2. Рідною сестрою Івана Карпенка-Карого була акторка театру корифеїв:
а) Соломія Крушельницька;
б) Марія Заньковецька;
в) Марія Садовська-Барілотті;
г) Ганна Затиркевич-Карпинська;
ґ) Любов Ліницька.
3. Іван Карпенко-Карий прибрав собі псевдонім на честь:
а) драматичного персонажа;
б) діда;
в) батька;
г) сина;
ґ) брата.
4. Надія Тарковська, перша дружина драматурга, та Іван Тобілевич зіграли ролі:
а) Марисі й Миколи у п’єсі Івана КарпенкаКарого «Мартин Боруля»;
б) Наталки і Петра у драмі Івана Котляревського «Наталка Пол тавка»;
в) Проні й Голохвастова у драмі Михайла Старицького «За двома зайцями»;
г) Наталі й Василя у драмі Панаса Мирного «Лимерівна»;
ґ) Галі й Назара у драмі Тараса Шевченка «Назар Стодоля».
5. Найвище творчість Івана Карпенка-Карого оцінив:
а) Іван Нечуй-Левицький;
б) Панас Мирний;
в) Михайло Старицький;
г) Марко Кропивницький;
ґ) Іван Франко.
ІІ. Виберіть два чи більше правильних варіантів відповідей:
1. Братами Івана Карпенка-Карого серед відомих корифеїв були:
а) Панас Саксаганський;
б) Михайло Старицький;
в) Марко Кропивницький
г) Микола Лисенко;
ґ) Петро Ніщинський;
д) Микола Садовський.
2. Серед перелічених творів перу Карпенка-Карого належать:
а) «Наталка Полтавка»;
б) «Сто тисяч»;
в) «Мартин Боруля»;
г) «Назар Стодоля»;
ґ) «Сава Чалий».
д) «Хазяїн».
3. Комедіями є такі п’єси Івана КарпенкаКарого:
а) «Сто тисяч»;
б) «Наймичка»;
в) «Суєта»;
г) «Хазяїн»;
ґ) «Мартин Боруля».
д) «Безталанна».
4. Членами сім’ї Мартина Борулі в однойменній драмі є:
а) Микола;
б) Омелько;
в) Палажка;
г) Степан;
ґ) Марися.
д) Гервасій.
5. Ознаками драматичного твору є:
а) яскраво виражений конфлікт;
б) список дійових осіб;
в) численні пейзажі;
г) ремарки;
ґ) ліричні й авторські відступи;
д) відсутність автора у творі.
6. Основні ознаки комедії — це:
а) наявність комічного персонажа;
б) конфлікт з сатиричним забарвленням;
в) наявність засобів сміху;
г) дійові особи як носії високого і прекрасного;
ґ) наявність жвавих діалогів;
д) розвінчання негативних суспільних та побутових явищ.
ІІІ. Доведіть або спростуйте істинність однієї з тез:
а) «Сучасна драма, як і взагалі театр, стоїть на роздоріжжі, переживаючи переломну добу (Микола Вороний);
б) «Життя — не трагедія і не комедія. У ньому поєднуються і
комічне, і трагічне одночасно. Руки долі міцно тримають нас за мотузки… і
смикають то в один, то в інший бік» (О’Генрі);
в) «У діалозі з життям важливим є не його запитання, а наша відповідь» (Марина Цвєтаєва).
|